Ar vaikams su kochleariniais implantais reikalinga gestų kalba?

Šiais laikais dauguma girdinčių tėvų, kuriems gimsta kurčias vaikas, renkasi kochlearinę implantaciją (žinoma, tik tose šalyse, kuriose tokios operacijos kompensuojamos valstybės, tarp jų ir Lietuva) ir tikisi, kad jų vaikas taps girdintis ir gestų kalbos jam tikrai nebereikės. Tą patį jiems sako ir daugumą specialistų. Tačiau realybė yra tokia, kad ne visada vaikas su kochlarinių implantu pradeda girdėti taip pat gerai, kaip girdintieji vaikai. Be to, tai dar labai priklauso nuo reabilitacijos, su vaiku reikia daug dirbti ir lavinti klausą. Žinoma, implantų „šalininkai“ visada teigia, kad technologijos sparčiai tobulėja, tad kuo toliau, tuo rezultatai geresni. Kita vertus, realybėje vis dar pasitaiko nemažai atvejų, kai implantuotiems vaikams nepavyksta sėkmingai integruotis girdinčiųjų mokyklose, ir kai kurie jų pereina mokytis į kurčiųjų mokyklas.
Pasaulio kurčiųjų federacija neprieštarauja kochlearinei implantacijai, tačiau primygtinai prašo neatimti iš vaikų teisės mokytis gestų kalbą ir ja bendrauti. Juk, jeigu pripažįstame, kad vaikai su kochleariniais implantais turi klausos negalę (mažesnę arba didesnę), turime taip pat pripažinti, kad žodinė kalba gali nebūti jam 100 proc. prieinama visose gyvenimo situacijose, pavyzdžiui, didelėse patalpose, kai aplink yra triukšmas arba kai vienu metu kalba daugiau nei vienas žmogus. Kitas dalykas, kad ne visiems vaikams operacija pavyksta vienodai sėkmingai. Kochlearinis implantas yra tik galimybė vaikui girdėti ir išmokti žodinę kalbą, tačiau jokiu būdu ne garantija. O gestų kalba yra garantija, kad vaikas mokės bent vieną kalbą, kuri jam prieinama visiškai natūraliai. Todėl pasaulio kurčiųjų federacija rekomenduoja užtikrinti visų vaikų su klausos negalę teisę į šią kalbą, ir kad užaugęs jis galėtų rinktis, kuria kalba jam priimtiniau bendrauti. Juolab, kad mokėdamas gestų kalbą šalia žodinės kalbos vaikas bus dvikalbis, o ankstyva dvikalbystė yra teigiamas reiškinys. Tik žinoma, reikia stengtis sudaryti vaikams galimybę išmokti gestų kalbos kuo ankstyvesniame amžiuje.